בני 30+ ? הגיע זמן בוטוקס!

פורסם באתר msn ובמגזין "יופי" בדצמבר 2007"
מאת : ד"ר גלי אהרובוניץ

תופעה בתחום הזרקות הבוטוקס: גיל המטופלים יורד. מתברר שהעלמת קמטי הבעה מניבה תוצאות טובות יותר ואפקטיבית לטווח ארוך יותר, אם היא נעשית כבר מתחילת שנות ה-30. מה, עוד לא הזרקתם?

בשורה חדשה בתחום הבוטוקס: מתן הזרקות בגילאים צעירים יותר מכפי שהיה נהוג. אלו שמתחילים בהזרקות כעת יזכו לעור חלק יותר כיום, וגם לאחר הזרקות עתידיות.

הבוטוקס הוא חומר שחוסם באופן זמני את שחרור האצטיל-כולין, החומר שמופרש מקצוות העצבים אל השרירים ומפעיל אותם.
כך הוא גורם לחולשה של השרירים הקשורים לקווי ההבעה, וחולשה זו מובילה להפחתה בכיווצים שלהם.
התוצאה היא שחלק מהקמטים מוסר לגמרי, חלקם הופכים מטושטשים ובאופן כללי, העור באזור הטיפול הופך חלק יותר.

שאר שרירי הפנים שלא הוזרק להם בוטוקס ממשיכים להתכווץ באופן רגיל, ועל מנת לקבל הבעת פנים טבעית, יש להקפיד על הזרקת בוטוקס במינון נכון ומדויק.

חיזוק אסתטי באמצעות בוטוקס הוא הליך פשוט ובטוח, שקיבל את אישור ה-FDA. בשנים האחרונות הוא נחשב לאחד הטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר בארץ ובעולם, ומומלץ לנשים ולגברים כטיפול לטשטוש והחלקת קמטי ההבעה בפנים.

כאמור, הבשורה האחרונה בתחום מוכר זה, היא שהבוטוקס מניב תוצאות טובות יותר ואף אפקטיבי לטווח ארוך יותר, אם הוא ניתן כבר מתחילת שנות השלושים ואילך.
ככל שאנו מתבגרים, קשה יותר להעלים את קמטי ההבעה, שהופכים להיות עמוקים יותר עד כדי היווצרות חריצים קבועים בעור.
מתן בוטוקס אמנם משפר את המראה הכללי של העור בכל הגילאים, אך יעילותו פוחתת ככל שהוא ניתן מגיל מאוחר יותר. ברגע שהקמטים הופכים קבועים, טיפול הבוטוקס לבדו לא מספיק כדי להעלימם ויש צורך להוסיף חומרי מילוי נוספים לקבלת מראה פנים חלק.
לעומת זאת, ככל שמקדימים בהזרקות בוטוקס לגילאים צעירים, ויוצרים מוקדם יותר תת-פעילות של שרירי הבעה בפנים, הופכים השרירים שטוחים, ולא מתפתחים עד לכדי גרימת קמטי הבעה מחורצים בעור.

ככל שחוזרים על הטיפולים הופכים השרירים לדקים יותר ועם הזמן אף ניתן להגדיל את המרווח בין הטיפולים, כי כשם שהשריר מתכווץ פחות וגורם למעט קמטוטי הבעה, כך פוחת הצורך לעצור את פעילותו.
לכן נראה שמי שמתחיל בהזרקות בוטוקס בגיל צעיר, זוכה לעור חלק יותר לאחר ההזרקות, שכן הבוטוקס מטפל בהצלחה אופטימלית בקמטי ההבעה שאינם עמוקים וקבועים בעור.