יפה בלי הגזמות

פורסם ב"מדריך לתזונה נכונה ולחיים בריאים"
מאת : ד"ר גלי אהרובוניץ

נשים רבות נרתעות מטיפולים אסתטיים מחשש למראה מנופח ומוגזם.

ד"ר גלי אהרונוביץ' מציעה אלטרנטיבה שפויה למראה טבעי, בריא, חלק ורענן, בכל גיל.

"יותר ויותר אנחנו פוגשים ברחוב ובאמצעי התקשורת אנשים (ובעיקר נשים) שנראים לנו מגוחכים: השפתיים מנופחות כברווז והגבות בארשת תימהון נצחי. ברור לנו שהם עברו טיפול לא מוצלח,  וזה מה שמוציא לרפואה האסתטית מוניטין של הגזמה מוחלטת. כתוצאה מכך נשים רבות בוחרות שלא לשפר את המראה וההרגשה שלהן ונרתעות מטיפול.

ההגזמה קשורה למספר גורמים: החל מהשאיפה של הפציינטית לשלמות והרדיפה אחרי הנעורים.שאיפה זו מביאה אותה לחיפוש אחרי ה’עוד ועוד’, היא סוחפת איתה פעמים רבות גם את הרופא המטפל שלא מצליח לעמוד בלחצים. בנוסף, קיימת כיום תעשיה שלמה שדוחפת למכירה של טיפולי יתר. זהו עוול לפציינט ולמקצוע. אלא שאפשר גם אחרת.

חלק מהותי ממקצועיות הרופא המטפל, לתפיסתי, היא לדעת מתי מהו המינון הנכון ומתי לעצור.תוצאות טובות של טיפול אי אפשר לזהות. השאיפה בטיפול מוצלח היא להגיע למראה טבעי, בריא וקורן. אנשים לא יכולים להראות צעירים מגילם בשלושים שנה, אבל הם יכולים להראות מעולה. אדם שהעור שלו נפול נראה כחוש, עצוב, עייף, מסכן. מראה טוב הוא מראה בריא וחיוני, ללא הצללות, נפילות ושקעים.

פציינטיות שלי שעוברות טיפול זוכות לתגובות נוסח "את נראית נפלא. החלפת משקפים?, סדרת את השיער?". כשהטיפול טבעי ומוצלח לא ניתן לשים את האצבע על מקור השינוי. אנשים נוטים לקשור את זה לשינויים שהם מכירים. האמת היא שפעם אחת גם אני נפלתי בפח הזה. פציינטית קבועה חזרה אלי לביקורת שבועיים אחרי טיפול ונראתה נפלא. שאלתי אותה אם עשתה שינוי בשיער. היא צחקה, ואמרה "השיער לא השתנה. את לא מזהה את מעשי ידייך?”

בנוסף, רובנו נרתעים משפתיים נפוחות.במראה ברווזי. במרבית המקרים הסיבה היא הזרקה מופרזת של חומרי מילוי קבועים. התוצאה בסוג זה של טיפול היא בלתי צפויה ולעיתים בלתי רצויה. בנוסף הפנים האנושיות כל הזמן משתנות, ולכן לא ידוע מה תהיה התוצאה שנים לאחר הטיפול. זה עוד לפני שדברנו על אופנות שמשתנות. בשל החשש מתוצאה מופרזת, נשים שסובלות מחריצים בשפתיים ומעליהן, נמנעות מלטפל ונותרות עם שפתיים קפוצות ומקומטות המקנות ארשת כעוסה ואפילו מרושעת. ניתן בטיפול מקצועי ובחומרים טבעיים לתקן ולהעניק לפנים רכות ונינוחות, ללא תופעות לוואי עתידיות.

עיקרון חשוב בטיפול הטבעי הוא לתחזק ולשמר את התוצאות. אני קוראת לזה ‘חוג פנים’. יש שלב בחיים שצריך בנוסף לחוג התעמלות גם חוג פנים. פעם בחצי שנה - עשרה חודשים עושים תיקון קטן, בכדי שלא יהיה צורך בתיקון גדול. המטרה הטיפולית היא לשמור על רצף של מראה טוב. לא שיטת ה"בום וגמרנו" בשימוש בחומר קבוע. הטיפול הטבעי מתאים את עצמו לשינויים בפנים ושומר על מראה טבעי.”בנוסף,העלות המצטברת של מספר טיפולים קטנים פחותה מזו של טיפול אחד גדול. אני מעודדת את הפציינטיות שלי לתחזוקה שוטפת אחת למספר חודשים. גם כלכלית זה משתלם יותר.

אני מאמינה שסביבת עבודה רגועה אינטימית, דיסקרטית ופרטית תורמת לתחושת הביטחון של הפציינטית ולהצלחת הטיפול, לכן, הקמתי את הקליניקה בוטיק הייחודית שלי.

ולסיכום, שיפור ושימור זה כל הסיפור. אני רוצה לעודד נשים וגם גברים שמוטרדים מהמראה שלהם לטפל בעצמם, בידיעה שאפשר גם אחרת.״